Storitve za diplomante
Dostopi in varnost
Kaj je digitalna identiteta?
Sprememba gesla in pozabljeno geslo
Vsak lahko svoje geslo kadarkoli spremeni v VISu pod “moji podatki” > “Geslo AD”
V primeru da ste pozabili geslo pišite referat@almamater.si
Po spremembi gesla preverite, ali ste spremenili vsa (shranjena) gesla na vseh napravah in v vseh sistemih, iz katerih se prijavljate (npr. Eduroam na mobilnih napravah).
Z digitalno identiteto je omogočen dostop do množice storitev, zato je potrebno z geslom ravnati skrbno.
Veljavnost digitalne identitete
Digitalna identiteta je enaka v času študija in ostane veljavna tudi po zaključku študija. Dostop do storitev je odvisen od trenutnega statusa.
Status uporabnika | študent s statusom | študent brez statusa z urejenim dostopom | študent brez statusa brez urejenega dostopa | diplomant |
---|---|---|---|---|
Elektronska Pošta | x | x | x | x |
VIS | x | x | ||
Moodle | x | x | ||
Eduroam | x | x | ||
storitve, dostopne z AAI prijavo | x | x | ||
Microsoft 365 Apps | x | x | ||
Digitalna Shramba (OneDrive for Business) | x | x |
Večfazno potrjevanje (MFA) digitalne identitete
Večfaktorska avtentikacija (MFA) je danes nepogrešljiva za varno uporabo spletnih storitev. MFA je varnostni mehanizem, ki zahteva več kot en način preverjanja identitete pri dostopu do računov in sistemov. Faktorji avtentikacije so lahko nekaj, kar poznate (geslo), nekaj, kar imate (varnostni ključ) ali nekaj, kar ste (biometrični podatki). Ker so tradicionalni načini avtentikacije, kot je uporaba samo gesel, vse manj zanesljivi, MFA podjetjem in uporabnikom omogoča dodatno zaščito pred vdori in nepooblaščenim dostopom.
Navodila, kako nastaviti MFA za vašo digitalno identiteto Alma Mater, najdete TUKAJ.
Elektronska pošta
Dostop do elektronske pošte
Ob prevzemu digitalne identitete pridobite univerzitetni e-poštni naslov. Nanj boste prejemali vsa sporočila z Univerze in sporočila iz sistema VIS, zato ga redno spremljajte.
E-poštni naslov vam je na voljo ves čas trajanja študija. To lahko izkoristite za:
- prejeto in poslano pošto z zmogljivim pregledom nad pomembno pošto,
- osebne koledarje, koledarje v skupni rabi ter organizacijo srečanj,
- osebni imenik stikov z dostopom do imenika vseh študentov in
- opravila, s katerimi ohranite nadzor nad vsemi obveznostmi.
Do e-pošte lahko dostopate tukaj.
Dostop do e-pošte na mobilnih napravah
Na mobilnih napravah je skladno s priloženimi navodili možno nastaviti sprejemanje in pošiljanje elektronskih sporočil z univerzitetnega elektronskega naslova.
Navodila najdete tukaj.
Pogosta vprašanja
Koliko časa imam na voljo e-poštni naslov?
E-poštni naslov vam je na voljo ves čas veljavnosti vaše digitalne identitete, torej tudi po zaključku izobraževanja.
Ali se elektronski naslov po diplomiranju spremeni?
Ne, elektronski naslov ostane enak, praviloma oblike ime.priimek@almamater.si.
Kako vklopim/izklopim preusmeritve iz študentskega e-poštnega predala v predale drugih odjemalcev (npr. Gmail)?
Da vklopite preusmeritve lahko sledite spodnjemu postopku ali pa izpolnite obrazec tukaj in bomo to naredili za vas.
Aplikacije
Visokošolski informacijski sistem (VIS)
VIS vam omogoča vpogled v osnovne študijske evidence in nudi različne podporne storitve:
- urnik,
- FLOW,
- e-indeks, e-vpis,
- izpiti: prijava/odjava/rezultati,
- obveščanje o novicah, spremembah po SMS,
- pravilniki, dokumenti, obrazci, urniki,
- sprememba os. podatkov, gesla, SMS obveščanja …,
- vstop v VIS je na strani www.almamater.si (pasica VIS) oz. na povezavi https://vis.esmb.si/prijava.htm,
- uporabniško ime je enako, tj. naslov vaše e-pošte v obliki ime.priimek@almamater.si,
- geslo ste prejeli ob vpisu; v primeru pozabljenega gesla se oglasite v referatu.
V primeru težav..
Za pomoč pri uporabi IT storitev se obračajte na splošno IT podporo (podpora@almamater.si) ali na IT podporo na lokaciji (IT kordinatorji) oz. na študentski referat (kontakti).
Storitve zunanjih ponudnikov
Za storitve, ki jih nudijo zunanji ponudniki in niso v upravljanju Alma Mater, Alma Mater ne zagotavlja dostopnosti in kakovosti storitev.
IT Alma Mater ne nudi podpore pri uporabi storitve Microsoft 365. Za podrobnejše informacije uporabite vgrajeno pomoč ali pa informacije poiščite na spletu (M365 Training Center).
Microsoftovi pogoji za spletne storitve, ki veljajo od 30. 9. 2023, so dostopni tukaj. Posodobljeni MS pogoji stopijo v veljavo 30. 9. 2024.
Dodatne informacije glede zasebnosti in zaščite vaših podatkov pri Microsoftu so na voljo tukaj.