Storitve za študente

Dostopi in varnost

Na Univerzi Alma Mater Europaea študentom in diplomantom omogočamo enotno digitalno identiteto, ki se kreira ob vabilu na vpis. Uporabniško ime se avtomatsko kreira iz imen in priimkov. V kolikor ta kombinacija že obstaja, je na koncu dodana še zaporedna številka.
Tako ima vsak uporabnik svoje uporabniško ime oblike ime.priimek@almamater.si, ki skupaj z geslom omogoča prijavo v različne storitve in orodja.
 
Storitve, ki so na voljo uporabniku, so odvisne od statusa. Aktivnim študentom je na voljo več storitev kot diplomantom.
 
DIGITALNA IDNENTITETA = UPORABNIŠKO IME + GESLO
 
Uporabniško ime digitalne identitete je hkrati uradni univerzitetni e-poštni naslov študenta, na katerega Alma Mater pošilja vsa uradna iz sistemov VIS in Moodle.

Vsak lahko svoje geslo kadarkoli spremeni v VISu pod “Moji podatki” > “Geslo AD”

V primeru da ste pozabili geslo pišite na referat@almamater.si

Po spremembi gesla preverite, ali ste spremenili vsa (shranjena) gesla na vseh napravah in v vseh sistemih, iz katerih se prijavljate (npr. Eduroam na mobilnih napravah).

Z digitalno identiteto je omogočen dostop do množice storitev, zato je potrebno z geslom ravnati skrbno.

Digitalna identiteta je enaka v času študija in ostane veljavna tudi po zaključku študija. Dostop do storitev je odvisen od trenutnega statusa.
Status uporabnika študent s statusom študent brez statusa z urejenim dostopom študent brez statusa brez urejenega dostopa diplomant
Elektronska Pošta
VIS
Moodle
Eduroam
storitve, dostopne z AAI prijavo
Microsoft 365 Apps
Digitalna Shramba (OneDrive for Business)

Večfaktorska avtentikacija (MFA) je danes nepogrešljiva za varno uporabo spletnih storitev. MFA je varnostni mehanizem, ki zahteva več kot en način preverjanja identitete pri dostopu do računov in sistemov. Faktorji avtentikacije so lahko nekaj, kar poznate (geslo), nekaj, kar imate (varnostni ključ) ali nekaj, kar ste (biometrični podatki). Ker so tradicionalni načini avtentikacije, kot je uporaba samo gesel, vse manj zanesljivi, MFA podjetjem in uporabnikom omogoča dodatno zaščito pred vdori in nepooblaščenim dostopom. 

Navodila, kako nastaviti MFA za vašo digitalno identiteto Alma Mater, najdete TUKAJ.

Elektronska pošta

Ob prevzemu digitalne identitete pridobite univerzitetni e-poštni naslov. Nanj boste prejemali vsa sporočila z Univerze in sporočila iz sistema VIS, zato ga redno spremljajte.

E-poštni naslov vam je na voljo ves čas trajanja študija. To lahko izkoristite za:

  • prejeto in poslano pošto z zmogljivim pregledom nad pomembno pošto,
  • osebne koledarje, koledarje v skupni rabi ter organizacijo srečanj,
  • osebni imenik stikov z dostopom do imenika vseh študentov in
  • opravila, s katerimi ohranite nadzor nad vsemi obveznostmi.

Do e-pošte lahko dostopate tukaj

Na mobilnih napravah je skladno s priloženimi navodili možno nastaviti sprejemanje in pošiljanje elektronskih sporočil z univerzitetnega elektronskega naslova.

Navodila najdete tukaj.

Arnes Filesender je storitev, ki omogoča pošiljanje večjih dokumentov (priponk), ki jih zaradi velikosti ni mogoče poslati preko običajne elektronske pošte.

Filesender podpira pošiljanje dokumentov do velikosti 100 GB v večini brskalnikov, ki podpirajo tehnologijo Flash.

Dostop je možen tukaj (Izberete institucijo Alma Mater Europaea in uporabite svojo digitalno identiteto).

Koliko časa imam na voljo e-poštni naslov?

E-poštni naslov vam je na voljo ves čas veljavnosti vaše digitalne identitete, torej tudi po zaključku izobraževanja.

Ali se elektronski naslov po diplomiranju spremeni?

Ne, elektronski naslov ostane enak, praviloma oblike ime.priimek@almamater.si.

Kako vklopim/izklopim preusmeritve iz študentskega e-poštnega predala v predale drugih odjemalcev (npr. Gmail)?

Za vklop preusmeritve lahko sledite spodnjemu postopku ali pa izpolnite obrazec tukaj in bomo to naredili za vas.

Povezljivost

Eduroam omogoča varen in brezplačen dostop do zaščitenega brezžičnega omrežja. Zaposleni in študenti Univerze Alma Mater Europaea se lahko brezplačno prijavijo v Eduroam tudi na drugih izobraževalnih institucijah po Sloveniji in svetu s svojo digitalno identiteto.

S priklopom na omrežje sprejmete pravila dopustne rabe.

 Vse informacije zauporabo omrežja Eduroam najdete tukaj.

Splošno priporočilo: za pravilno delovanje vseh funkcionalnosti na mobilni napravi je priporočljivo, da je sistemska programska oprema (Android, Windows Mobile ali iOS) na mobilni napravi posodobljena na zadnjo različico.

Nadaljnji koraki za odpravo težav:

  1. Preverimo ali je na napravi izključen »letalski način«? Če je vključen, ga izključimo.
  2. Preverimo ali je na napravi nameščena programska oprema, ki bi lahko vplivala na delovanje privzetega Wi-Fi odjemalca (recimo kakšni alternativni WiFi odjemalci, VPN odjemalci, ipd., …). Če je, jo onemogočimo ali odstranimo.
  3. Preverimo pravilnost vnesenih uporabniških prijavnih podatkov za dotično brežično omrežje na katerega se želimo prijaviti. Kako to naredimo je zapisano v zavihku »Nastavitev brezžičnega omrežja na mobilni napravi« tukaj.
  4. Reset oziroma ponovni zagon naprave.
  5. Izberemo možnost »Pozabi (željeno) omrežje« (npr. Eduroam) in ponovimo vnos prijavnih podatkov (korak 3).
  6. Preverimo pridobljene omrežne podatke (IP naslov, privzeti prehod,…) v primeru, da je povezava z brezžičnim omrežjem že vzpostavljena.

Kako preverimo delovanje Wi-fi?

  1. Preverimo povezljivost (z brskanjem po spletu, preverjanje odzivnosti nekega strežnika/spletne strani (PING).
  2. Vzpostavljeno povezavo lahko preverimo tudi tako, da testiramo hitrost le te s pomočjo spletnih orodij (npr. http://speedtest.net).
Težavo boste lažje odpravili tudi, če boste pozorni na obvestila o napakah ob vzpostavljanju omrežne povezave (npr. »Authentication failure«) in na netipičnime simbole (npr. klicaj na stanju povezave), ki vam jih prikazuje naprava.
 
Viri:

Aplikacije

VIS vam omogoča vpogled v osnovne študijske evidence in nudi različne podporne storitve.

  • urnik 
  • FLOW 
  • e-indeks, e-vpis
  • izpiti: prijava/odjava/rezultati
  • obveščanje o novicah, spremembah po SMS
  • pravilniki, dokumenti, obrazci, urniki
  • sprememba osebnih podatkov, gesla, SMS obveščanja
  • vstop v VIS je na strani www.almamater.si (pasica VIS) oz. na povezavi https://vis.almamater.si/prijava.htm

Za prijavo uporabite vašo digitalno identiteto – ime.priimek@almamater.si. Geslo ste prejeli ob vpisu; v primeru pozabljenega gesla se oglasite v referatu ali pišite na referat@almamater.si.

Elektronska pošta

Aplikacija Studo je spletni brskalnik, ki ga študenti iz Slovenije, Avstrije in Nemčije najraje uporabljajo za organizacijo študija in obštudijskega življenja. Aplikacija je optimizirana za mobilne naprave in ponuja poenostavljen dostop do vseh univerzitetnih sistemov. Študenti v aplikaciji Studo dostopajo do pomembnih spletnih stičišč svoje univerze in fakultete ter uporabljajo druge storitve, ki so neodvisne od univerzitetnih sistemov.

 Tehnične podrobnosti aplikacije Studo

Kako začnem z uporabo Studo aplikacije:

1. Prenesi aplikacijo: Studo aplikacija je na voljo na Apple Appstore, Google Play Store, Amazon Appstore in v Huawei App Gallery. Do aplikacije lahko dostopate preko linka ali v trgovini na mobilni napravi pod brskalnik vpišete “Studo”.

2. Studo uporabniški račun: Ko prvič odprete aplikacijo se vam na ekranu izpiše “I am new to Studo” oziroma v slovenščini “Pri Studo sem nov/-a”. Za prijavo kliknite na gumb, se seznanite s pogoji uporabe in ustvarite svoj Studo profil, vezan na osebno telefonsko številko. Za zagotovljeno varnost boste po vnešenih podatkih na SMS sporočilo prejeli potrditveno kodo za aktivacijo svojega računa.

3. Izberite svojo univerzo in fakulteto: Po uspešno kreiranem računu izberite lokacijo in vašo matično ustanovo na kateri študirate.

4. Prijava: Z univerzitetnim uporabniškim računom (e-mail, vpisna številka ipd.) in geslom se prijavite v aplikacijo Studo.

5. Akcija!: Prijava je uspešno opravljena in že lahko začnete uporabljati vaš Studo profil za enostavno organizacijo študija in obštudijskega življenja.

STUDO podpora:

Iz leve proti desni: (1) V zgornjem desnem kotu Studo aplikacije lahko kontaktirate podporno službo.
(2) V polju “Search for help” najdete odgovore na pogosta vprašanja glede uporabe Studo aplikacije.
Tukaj lahko tudi dostopate to podporne službe.
(3) V tem oknu nas lahko kadarkoli kontaktirate v povezavi z vprašanji o aplikaciji Studo.

📰 Novice: V zavihku “Novice” študentje najdejo informacije iz njihove univerze in predstavnikov univerze ter novice o vsakdanjem študijskem življenju.
📧 Pošta: S poštnim odjemalcem lahko študentje prebirajo, pišejo in pošiljajo univerzitetna e-poštna sporočila neposredno v aplikaciji. Prav tako so študenti obveščeni o pomembnih
e-poštnih sporočilih s potisnimi obvestili.
🎓 Predmeti: V kategoriji “Predmeti” študentje najdejo vse predmete, razvrščene po semestrih. Na voljo je tudi meni z informacijami in datumi za vsak predmet.
📅 Koledar: Koledar prikazuje vse predmete in izpite, na katere je študent prijavljen. Koledar se samodejno izpolni.
🎓Digitalna študentska izkaznica: Na voljo vam je digitalna študetska izkaznica, katere se nahaja v meniju STUDENT ID. 
FLOW: spletni vmesnik za evidenco prisotnosti ter potrjevanje prisotnosti in oddajo prošenje za potrditev prisotnosti.

Flow spletni vmesnik omogoča enostavno upravljanje predmetov in ostalih podatkov o stopnjah udeležbe na predavanjih. Predavatelji lahko preprosto beležijo prisotnost svojih študentov s pomočjo QR kode – tako na predavanjih v živo kot tudi pri preko spleta. Poleg tega Flow zagotavlja vpogled v stopnje udeležbe v realnem času tako za zaposlene kot tudi za študente.

KAKO UPORABLJATI FLOW:

 Prijava na spletu: Po prijavi v VIS v stranskem meniju pritisnite gumb “Flow”. Vpis je možen samo za študente z zaključenim vpisom v VISu (ob zaključenem vpisu prejmete sporočilo s strani referata).
● Prijava v mobilni aplikaciji Studo: V stranskem meniju (zgoraj desno) pritisnite gumb “Flow”. Vpis je možen samo za študente z zaključenim vpisom v VISu (ob zaključenem vpisu prejmete sporočilo s strani referata).
● Skeniranje QR kode: QR kodo, ki vam jo pokaže predavatelj, skenirajte s pomočjo mobilnih naprav z aplikacijo Studo ali aplikacijo za kamero na vaši mobilni napravi.
● Kasnejše prijave in prošnje za priznavanje prisotnosti: V kolikor zamudite na predavanje ali ne morete prebrati QR kode, lahko predavatelji ročno zabeležijo vašo prisotnost. Prav tako lahko preko spletnega vmesnika vložite prošnjo za priznavanje prisotnosti z ustreznimi dokazili. Te prošnje morajo obdelati predavatelji.

Podpora uporabnikom:

Studo skrbi za celotno podporo (prva raven, druga raven, tretja raven). To pomeni, da naša ekipa za podporo in razvoj osebno odgovarja na zahteve uporabnikov v najkrajšem možnem času. Naša mediana časa prvega odziva je 55 minut. Ne glede na to, ali gre za vprašanje funkcijah ali možnem problemu, takoj ukrepamo in rešujemo vsak problem, ki se pojavi.

➤ Support Chat:

Klepet za podporo uporabnikom lahko najdete v spodnjem levem kotu spletne aplikacije.

Navodila za oddajo prošnje za priznanje prisotnosti in obrazci

Običajni in redni potek študijskega procesa pomeni biti prisoten na predavanjih, vajah in interaktivno sodelovati v študijskem procesu. V primeru »višje sile«, ko to nikakor ni mogoče, smo na Alma Mater v dobrobit študentov in kakovosti študijskega procesa uvedli še drug pristop – on-line spremljanje, kar pomeni biti prisoten v živo ter aktivno preko spleta.

Zaradi zagotavljanja ustrezne kakovostne ravni študijskega procesa in pridobljenih kompetenc, znanj in veščin posameznega študenta je Senat sprejel sklep, da v primeru če študent ni bil prisoten na predavanjih v živo v predavalnici (ni skeniral QR kode za prijavo in odjavo) ampak je predavanja pogledal kasneje ali pa jih je spremljal on-line (v primeru hibridne* izvedbe predavanj) mora pripraviti povzetek predavanja (na: obrazcu Povzetek predavanja) ter ga predati v PDF formatu (max. 4 MB velikosti) najkasneje šesti dan po predavanju v spletni vmesnik FLOW (v izbrano aktivnost kot prošnjo za priznanje prisotnosti (FLOW>predmet>status>zahteva za priznanje prisotnosti).

Pri predavanjih, ki se izvajajo izključno online, je oddaja povzetkov potrebna samo v primeru, ko niste bili prisotni na predavanju online (niso skenirali QR kode za prijavo in odjavo).

Šteje se, da je študent bil prisoten na predavanju, če je bil prisoten ves čas predavanja.

Študent samostojno pripravi slovnično in oblikovno ustrezen povzetek. Prepisovanje ali sodelovanje z drugimi študenti pri pisanju povzetka se šteje za hujšo disciplinsko kršitev.

* hibridna izvedba predavanj pomeni izvedbo v živo v predavalnici z možnostjo spremljanja online.

Navodila za pisanje povzetka predavanja in oddaje prošnje za priznanje prisotnosti v FLOW

Navodila za izpolnjevanje obrazca za prisotnost na vajah v živo

POTRDITEV PRISOTNOSTI PRI OBISKU VAJ V DRUGI SKUPINI (ZA ŠTUDENTE FIZIOTERAPIJE IN ZDRAVSTVENE NEGE)

Pomembno: Študent na začetku študijskega leta izbere svojo matično skupino (npr. FTH1-LJ-A), kjer mora potrditi prisotnost za vse aktivnosti. To lahko stori bodisi s QR kodo ali izpolnitvijo obrazca za potrditev vaj in oddajo prošnje za priznanje prisotnosti v FLOW. Prisotnosti pri drugih skupinah ni mogoče neposredno potrjevati v FLOW sistemu.

Postopek za potrditev prisotnosti pri drugi skupini (npr. FTH1-LJ-C):

  1. Izpolnitev obrazca za priznavanje prisotnosti
    Študent na telefonu izpolni spletni obrazec za priznavanje prisotnosti pri vajah, ki je na voljo na https://support.almamater.si/za-studente/#flow pod razdelkom Obrazci> Obrazec za priznanje prisotnosti na vajah. Izpolnjen obrazec nato predloži v podpis izvajalcu vaj iz druge skupine (npr. FTH1-LJ-C). Na koncu pregleda vnesene podatke in ustvari PDF dokument, ki ga prejme na svoj e-poštni naslov. Obvestilo o izpolnitvi obrazca prejme svoj e-poštni naslov tudi izvajalec vaj, ki ga je podpisal.
  2. Oddaja prošnje v FLOW
    Študent odda prošnjo za priznanje prisotnosti v FLOW, in sicer pod aktivnostjo matične skupine (npr. FTH1-LJ-A). K prošnji priloži PDF podpisanega obrazca.
  3. Pregled in odločitev o prošnji
    Izvajalec matične skupine (npr. FTH1-LJ-A) pregleda oddano prošnjo v FLOW in jo bodisi potrdi ali zavrne. Študent lahko v FLOW spremlja status svoje prošnje.

Exam.net je spletna stran za oddaljeno opravljanje izpitov. Slednja uporabnikov računalnik spremeni v izpitni terminal, in sicer tako, da med izpitom prepreči uporabo druge programske opreme na računalniku. Kot dodatno varovalko študente spremljamo s pomočjo aplikacije ZOOM.

Moodle je spletna platforma za učenje, ki omogoča učiteljem in izobraževalcem, da ustvarijo virtualne učilnice za svoje študente. E-učilnice v Moodle-u so prilagodljive in omogočajo različne načine učenja, vključno z oddajanjem nalog, izvajanjem spletnih kvizov, komunikacijo med učitelji in učenci ter še več.

Povezava: eucilnica.almamater.si

Za vpis uporabite vaše almamater.si uporabniško ime in geslo.
Na povezavah lahko najdete navodila za:

Microsoft Stream je video storitev, ki je del Microsoftovega ekosistema, zlasti Microsoft 365. Namenjena je podjetjem in organizacijam za nalaganje, izmenjavo in upravljanje video vsebin. Glavne značilnosti Microsoft Stream vključujejo:

  1. Varnost in integracija: Omogoča varno deljenje video posnetkov znotraj organizacije, saj se vsebina nadzoruje prek obstoječih pravic za dostop v Microsoft 365.

  2. Avtomatski podnapisi in iskanje: Uporablja tehnologijo za samodejno prepisovanje govorjenega besedila v videih, kar omogoča lažje iskanje po ključnih besedah.

  3. Integracija z orodji Microsoft: Dobro sodeluje z Microsoft Teams, SharePoint in drugimi aplikacijami v Microsoftovem ekosistemu, kar omogoča enostavno vstavljanje in dostop do video vsebin.

  4. Podpora za žive prenose: Uporabniki lahko prenašajo v živo dogodke ali sestanke znotraj organizacije.

Microsoft Stream je orodje za notranjo rabo video vsebin, usmerjeno predvsem na poslovno komunikacijo, izobraževanje in sodelovanje.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.com/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Video.

Kaj je VIS?

VIS (Visokošolsli Informacijski Sistem) je skupni vizumski informacijski sistem, ki je namenjen hitrejšemu, preglednejšemu in varnejšemu vizumskemu postopku.

  • Nudenju informacijske podpore študijskemu procesu na Univerzi Alma Mater Europaea.
  • Študentom pri prijavljanju na izpite in odjavljanju od izpitnih rokov, pregledu terminov izpitnih rokov, zavedbi ocen izpitov, elektronskemu vpisu , izpolnjevanju anket, ipd.
  • Splošnemu pregledu izpitnih rokov in govorilnih ur.
Ob vpisu na Almo Mater novinci prejmejo podatke za prevzem digitalne identitete v VIS.

V kolikor uporabniško ime ni dodeljeno ali aktivno, se je potrebno obrniti na svoj referat. Tam vam bodo aktivirali pripravo uporabniškega imena, nastavili datumsko veljavnost predvidoma do konca študijskega leta in sporočili geslo za prvo prijavo. Uporabniško ime bo nato generirano najkasneje naslednji delovni dan.

V primeru pozabljenega gesla se obrnite na referat ali izpolnite obrazec TUKAJ, da vam geslo ponastavimo.

Možnost prijave v določene informacijske rešitve je pogojena s tem:
  • ali imate študent status študenta ali ne, 
  • ali imate neporavnane finančne obveznosti ali ne,
  • ali imate veljaven datum dostopa do študentskih storitev, ipd.

Dokumenti in skupna raba

Digitalna shramba (OneDrive za podjetja) nudi zasebni prostor za shranjevanje, ki se lahko sinhronizira z računalnikom in omogoča dostop brez povezave in tesno povezavo s pisarniško zbirko Office.

Skupna raba datotek

Uporabnik lahko opredeli, da do dokumenta hkrati dostopa in ureja več oseb.

Do digitalne shrambe dostopate na https://login.microsoftonline.com/?whr=almamater.si, (za prijavo uporabite svojo digitalno identiteto). Ob prvi prijavi v storitev se vzpostavi vaša zasebna shramba. Ta postopek se izvede le prvič ob prijavi in traja nekaj minut.

Microsoftovi pogoji za spletne storitve so dostopni tukaj.​

Storitev SharePoint Online je del Office 365 in omogoča ustvarjanje spletnih mest, hkrati pa tudi varno mesto za shranjevanje, organiziranje in skupno rabo informacij ter dostop do informacij v poljubni napravi.

Orodje je namenjeno predvsem skupnemu delo na datotekah in deljenju datotek z drugimi udeleženci, za razliko od OneDrive za podjetja (https://login.microsoftonline.com/?whr=almamater.si), ki je namenjen predvsem shranjevanju datotek in deljenju datotek z drugimi, ne pa toliko skupnemu delu na omenjenih datotekah.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.com/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete SharePoint.

Kaj je OneDrive za podjetja?

OneDrive za podjetja je zasebna digitalna shramba v oblaku, del storitev Office 365. Dostop je na voljo preko spletnega brskalnika, neposredno iz programov Office, na voljo pa je tudi sinhronizacija z računalnikom.

Kakšna je razlika med OneDrive in OneDrive za podjetja?

Kot že ime namiguje, gre za podobni storitvi. Pri obeh gre za storitev digitalne shrambe, le da je OneDrive namenjen javnosti, OneDrive za podjetja pa ponuja Alma Mater kot del storitev Office 365.

Ali lahko drugi uporabniki vidijo moje datoteke?

Privzeto so vsi dokumenti v storitvi OneDrive za podjetja zasebni in na voljo le vam. Lahko pa posamezne dokumente ali mape objavite v skupno rabo z drugimi.

Kako lahko dostopam do OneDrive za podjetja?

Na voljo sta dve možnosti. Lahko obiščete https://login.microsoftonline.com/?whr=almamater.si, in do dokumentov dostopate iz spletnega brskalnika.

Druga možnost pa je, da do dokumentov dostopate iz zbirke Office, kjer se morate najprej prijaviti s svojo digitalno identiteto Alme Mater, nato pa najdete OneDrive za podjetja kot mesto za odpiranje in shranjevanje dokumentov.

Kako dolgo se hranijo moje datoteke?

Datoteke se hranijo od trenutka, ko jih shranite v OneDrive za podjetja do trenutka, ko jih izbrišete iz mape in nato še iz koša. Potem so na voljo še 30 dni v centralnem košu, nato pa so trajno izbrisane.

Kako datoteke delim z drugimi uporabniki?

Navodila najdete na https://support.office.com/en-us/onedrive.

Kako preveriti s kom so deljene moje datoteke v OneDrive?

Več informacij najdete na tej povezavi.

Kako zaženem OneDrive poročilo o skupni rabi?

Navodila za pripravo poročila in spremembe dostopov do datotek in map v skupni rabo so na voljo tukaj: Kako zaženem OneDrive poročilo o skupni rabi.pdf

Ali lahko obnovim datoteke, ki sem jih izbrisal?

Seveda, na voljo je koš, v katerem so izbrisani dokumenti na voljo še 30 dni po tem, ko ste jih izbrisali.

Ali lahko sinhroniziram z OneDrive samo določene mape?

Da.

Kaj se zgodi z datotekami, ko mi poteče status študenta?

Na voljo imate 30 dni časa po poteku statusa, da si naredite kopijo podatkov v storitvi, potem pa so podatki označeni za izbris in do njih ne morete več dostopati. Za izdelavo rezervne kopije podatkov v storitvi OneDrive za podjetja ste odgovorni sami.

Kaj se zgodi z datotekami v skupni rabi, če izgubim status?

V primeru, da ste vi dali datoteke v skupno rabo in izgubite dostop do storitve, se podatki, ki so v skupni rabi, izbrišejo. Do njih ne more dostopati nihče več.

V primeru, da je kdo drug dal datoteke v skupno rabo in vi izgubite dostop do storitve, bo lastnik datoteke še vedno imel dostop do datoteke. Vi pa lahko do datoteke še vedno dostopate preko povezave na e-pošti.

Kaj se zgodi z mojimi podatki v Office 365?

Več informacij najdete tukaj.

Organizacija dela, delo na daljavo

ZOOM je platforma namenjena avdio in video komunikaciji, ki jo bomo uporabljali za namene online ali hibridnih predavanj, vaj in izvedbo online izpitov. ZOOM aplikacijo si lahko snamete na tej povezavi: https://zoom.us/download

V ZOOM aplikacijo se vpišete preko SSO protokola (digitalno identiteto Alma Mater) na tej povezavi: https://almamater-si.zoom.us/signin (povezava do video-navodil)

Povezave do ZOOM srečanj najdete v svojem spletnem urniku (VIS>Urniki ali apilaciji Studo>Urniki). Postopek je opisan Tukaj (ali pod rubriko Urniki WiseTimetable).

Celotna navodila za uporabo aplikacije ZOOM si lahko preberete tukaj: Navodila za študente

Koledar programa Microsoft Outlook je komponenta za koledar in razporejanje programa Outlook, ki je popolnoma integrirana z e-pošto, stiki in drugimi funkcijami. Med drugim omogoča:

  • ustvarjanje sestankov in dogodkov,
  • organiziranje srečanj,
  • pošiljanje koledarja drugim po e-pošti itd.

Več informacij dobite tukaj.

Arnes Splet je spletno orodje, s pomočjo katerega lahko hitro in enostavno izdelate:

  • spletne strani,
  • spletne predstavitve projektov,
  • spletne dnevnike oz. bloge.
Dostop je možen tukaj.

Arnes Planer je brezplačni spletni osebni organizator, ki omogoča planiranje sestankov in izdelavo preprostih anket ter vprašalnikov.​​​​​​​

V brskalniku odprite spletno stran http://planer.arnes.si, kjer sledite navodilom za izdelavo preproste ankete ali načrtovanja sestanka.  ​

1ka.arnes.si je odprtokodna aplikacija, ki omogoča storitev spletnega anketiranja. Gre za spletno storitev (SaaS – Software as a Service), ki združuje podporo za naslednje funkcionalnosti:
  • Razvoj, oblikovanje in tehnična izdelava spletnega vprašalnika;
  • Izvedba spletne ankete: podpora vabilom in objavi ter zbiranje podatkov;
  • Urejanje in analiza podatkov ter parapodatkov.
Dostop je omogočen tukaj (navodila za AAI prijavo). Vodiče in navodila za uporabo najdete tukaj.

​Orodje Microsoft Forms je del Office 365, ki omogoča hitro in preprosto ustvarjanje anketnih vprašalnikov. Priprava obrazcev oz. anket temelji na štirih korakih:

  1. Prijava na https://office.com (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberemo Forms, in ustvarjanje novega obrazca.
  2. Prilagajanje nastavitev za obrazec oz. anketo.
  3. Pošiljanje obrazca ali ankete drugim udeležencem in zbiranje odzivov.
  4. Preverjanje zbranih rezultatov.

Primer: Ustvarjanje obrazca z Microsoft Forms najdete tukaj.

Opozarjamo, da aplikacija Microsoft Forms zbira uporabniška imena in ne elektronskih naslovov izpolnjevalcev. V univerzitetnem okolju uporabniško ime ni nujno enako elektronskemu naslovu, zato pazljivo pri obveščanju uporabnikov.

​Orodje Microsoft Forms je del Office 365, ki omogoča hitro in preprosto ustvarjanje anketnih vprašalnikov. Priprava obrazcev oz. anket temelji na štirih korakih:

  1. Prijava na https://office.com (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberemo Forms, in ustvarjanje novega obrazca.
  2. Prilagajanje nastavitev za obrazec oz. anketo.
  3. Pošiljanje obrazca ali ankete drugim udeležencem in zbiranje odzivov.
  4. Preverjanje zbranih rezultatov.

Primer: Ustvarjanje obrazca z Microsoft Forms najdete tukaj.

Opozarjamo, da aplikacija Microsoft Forms zbira uporabniška imena in ne elektronskih naslovov izpolnjevalcev. V univerzitetnem okolju uporabniško ime ni nujno enako elektronskemu naslovu, zato pazljivo pri obveščanju uporabnikov.

Orodje Power Automate (včasih Microsoft Flow) je orodje v oblaku, ki omogoča ustvarjanje in avtomatizacijo delovnih tokov (workflow-ov) na več aplikacijah in storitvah (npr. za sinhronizacijo datotek, prejemanje obvestil, zbiranje podatkov itd.). Flow omogoča povezovanje z 139 različnimi storitvami, v naprej pripravljene pa so tudi predloge, ki omogočajo preprosto nastavljanje pravil. Primeri potekov dela:

  • shranjevanje e-poštnih prilog iz storitve Office 365 v OneDrive za podjetja
  • shranjevanje tvitov s posebno ključno besedo na SharePointov seznam
  • prejem potisnega obvestila za pomembna e-poštna sporočila

Predloge najdete na: https://flow.microsoft.com/sl-si/templates/.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.com/ (z digitalno identiteto), kjer v levem zgornjem kotu izmed orodij izberete Power Automate ali pa na powerautomate.com.

Primer dela z orodjem najdete tukaj.

Orodje Video od Microsofta omogoča preprosto upravljanje video posnetkov v organizaciji. Je ciljno mesto za prenos videoposnetkov, skupno rabo in odkrivanje ter nemoteno predvajanje v napravah.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.com/ (z digitalno identiteto), kjer v levem zgornjem kotu izmed orodij izberete več aplikacij nato pa Stream ali pa na naslednji povezavi.

Primer nalaganja videoposnetka najdete tukaj.

Orodje Power BI je spletna storitev za poslovno analitiko, ki omogoča hitrejšo in učinkovitejšo analizo in vizualizacijo podatkov. Omogoča prikaz širokega nabora podatkov preko enostavne nadzorne plošče, interaktivnih poročil in gradnikov za predstavitve.

Za dostop do orodja se prijavite na https://office.com/ (z digitalno identiteto), kjer v desnem zgornjem kotu izmed orodij izberete Power BI. Orodje vsebuje tudi brezplačno namizno aplikacijo, ki jo lahko prenesete preko spleta.

Opomba: Dostop je možen do orodja Power BI (in namizne aplikacije Power BI Desktop), medtem ko uporabnikom profesionalna različica (Power BI Pro) ni na voljo.

Navodila za začetek dela z orodjem najdete tukaj.

Digitalni viri

  1. Pojdi na https://search.proquest.com/shibbolethlogin 
  2. vpiši “ECM” (spustni seznam). Ta vas poveže na stran za vpis. V primeru, da se ne pokaže možnosti “ECM” vpišite “Alma Mater”
  3. Tam vpišete vaše almamater.si uporabniško ime in geslo. Ob potrditvi podatkov vas preusmeri na ProQuest stran, kjer lahko brskate po bazi.

V prostorih Univerzitetne knjižnice Maribor in Narodne in univerzitetne knjižnice lahko preko Eduroam omrežja (navodila za namestitev svojega certifikata najdete TUKAJ) dostopate do vseh e-virov (seznam e-virov UKM najdete TUKAJ, seznam e-virov NUK pa TUKAJ.

Grafična podoba

IT podpora na lokacijah

Za pojasnila in pomoč pri uporabi IT storitev študenti kontaktirajte IT koordinatorje (v primeru informacijskega sistema VIS je kontaktna točka študentski referat).

IT kordinatorji

1. namestite program Anydesk (prenos) in ga zaženite.
2. pošljite podatke (ADDRESS ID) na e-pošto IT koordinatorja na lokaciji ali na support@almamater.si.
Primer poslanega ID za povezavo:

Drugo

V primeru težav..

Morebitne težave pri uporabi IT storitev Alma Mater nam prosim sporočite TUKAJ. Za IT podporo na lokacijah Alma Mater se lahko obrnete na IT koordinatorje (kontakti) ali na študentski referat (kontakti).

Storitve zunanjih ponudnikov

Za storitve, ki jih nudijo zunanji ponudniki in niso v upravljanju Alma Mater, Alma Mater ne zagotavlja dostopnosti in kakovosti storitev.

IT Alma Mater ne nudi podpore pri uporabi storitve Microsoft 365. Za podrobnejše informacije uporabite vgrajeno pomoč ali pa informacije poiščite na spletu (M365 Training Center).

Microsoftovi pogoji za spletne storitve, ki veljajo od 30. 9. 2023, so dostopni tukaj. Posodobljeni MS pogoji stopijo v veljavo 30. 9. 2024.

Dodatne informacije glede zasebnosti in zaščite vaših podatkov pri Microsoftu so na voljo tukaj.

Scroll to Top
Scroll to Top